søndag 22. november 2009

Dette bilde er fra venstre side av inngangspatiet. Rosene er Constanse spry og Louise Odier (Bourbon rose fra 1851)




Neste års utflukt:
Jeg har bestilt tur i London neste år igjen. Skal på Chelsea flowershow. samtidig så skal jeg til Sissinghurst castle som jeg var i fjor. Det er det mest fantastiske sted jeg har vært på.
Historien er også spennende med Vita Sackville-West og Sir Harold Nicolson som kjøpte stedet. (Virginia Woolf var ofte gjest i huset, hun hadde et forhold til Vita Sackville-West.) De utviklet hagen til det du kan se i dag, med avdelinger av Rosehagen, den hvite hagen, Cottage garden. Det er høye hekker av barlind og agnbøksom deler de forskjellige hagerommene. Stedet gir en helt annen hageopplevelse enn det jeg har fått før.Det kommer kanskje av at jeg la meg til å sove på en av benkene der, de første sekundene etter jeg hadde våknet trodde jeg at jeg eide stedet.

Skal også til Petersham nurseries, gartneriet er helt fantastisk.http://www.petershamnurseries.com/catalogue.asp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar